Fria viljans kraft?

Detta med fria viljan är ju egentligen något som är väldigt positivt, tänk annars hade det varit förutbestämt med precis allting för oss. Hela vägen från det att vi sett dagens ljus till det att vi närmare oss graven skulle vara en bestämd väg som vi var dömda att gå på utan att kunna ta egna beslut om saker och ting. Men ibland kan fri viljan göra oss lamslagna, så som det känns för mig ibland. Jag gillar i vissa lägen att något/något bestämmer över mig. Om man tar detta med att plugga eller ej, jag vet att beslutet ligger i mina händer men tänk om det är fel beslut, jaaaaa tänker Ni - Då lär man ju sig av sina misstag. Men jag vill inte göra ett misstag. Känns tyvärr som jag har inte direkt åldern för mig att kunna begå det. nej jag vill att någon vis och klok gör beslutet åt mig. hahaha... Någon som vill?
Men samtidigt folk har ju sadlat om karriär när dom varit i rullator-åldern. Läste om En dam som hade blivit välbetald modell när hon fyllde 75 år. 12,000 kr tjänande hon per dag. Det Ni, det finns hopp för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0