en svår och jobbig grej.

Några minuter kvar till jag slutar och får gå hem för helg.
Och det är välbehövligt. Dom sista veckorna innan semester är verkligen olidliga.
Min hjärna skriker efter lata dagar med sol, bad och frihet. Min kropp likaså.
Hoppas verkligen det blir en toppen semester. Dock är inga planer satta mer än
Norrköping och en eventuell roadtrip med vänner längs väst-kusten. Blir det dåligt väder så hoppas jag
inte Alex säger nej till en sista-minuten.


Nu till något annat. När jag beskriver mig själv så gör jag alltid det med att jag är en positiv människa.
Men vid närmare eftertanke så är ju inte så fallet är, jag VILL vara sådan men mer eller mindre drar mina tankar
och känslor mot det negativa hållet. Jag vill verkligen ändra på detta för så här kan jag inte fortsätta leva.
Jag duger inte, varför vill någon ha mig? Jag är ful/tjock. Jag lyckas aldrig.. blallbla.. så här låter det i mitt huvud hela tiden. Och jag har tidigare bara trott att har jag bara någon som bekräftar mig själv så slipper jag själv göra det så löser allt sig och jag blir en lycklig tjej. Men nej. Nu ska jag börja jobba med mig själv och bli den Josefin jag vill och vet att jag kan vara. KBT hoppas jag is the shit. För att ändra tankesätt det behöver vi alla någon gång arbeta med.
wish me luck.

Kommentarer
Postat av: jenny wallback

Det låter som jobbiga tankar du går runt med. KBT tror jag alla skulle behöva mer eller mindre iallafall en samtalsperson. Vi har alla sidor som e mindre roliga och tar tid och kraft!

Jag säger/skriver detta även om det inte är så du upplever men du är jätte vacker och jag tycker att din kropp såg ut att vara i jätte fin form av det kortet visade! Du ska vara nöjd med dej själv! Kanske lättare sagt än gjort! Tyvärr kan inte ett förhållande laga ens självkänsla helt, men den kan bidra till mer välmående!



Lycka till med tankarna och våga vara ärlig mot dej själv och tala om hur DU mår! Stor kram

2009-07-24 @ 21:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0