Cajsas Dopdag.



Ja då var man hemma igen. Vilket vackert väder det har varit. Finns inget bättre att göra då än att fota. Kyrkan har vi varit idag och det var ju fint men man kanske ska reflektera mera på vad dopet betyder istället för att se det som en vacker tradition. Och jag har själv varit den som knappt lyssnat på vad som sägs utan suttit där i bänken och mimat psalmer, men man kanske har fått sig en tankeställare eller två då man inser att man faktiskt erkänner och lovar att viga sitt barns liv åt kristendomen, sen om man själv tror på det verkar inte spela någon roll. Missuppfatta mig rätt. Är man kristen och religiös så är det ju det "rätta sättet". Men om inte, är det inte då hyckleri?
Men jag såg detta som ett tillfälle att träffa min familj som gladeligen ställer upp på foton. Älskat er.
Nu är det snart kvällsmat hos grannarna som väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0