i min ensamhet

Idag är det ensamkväll i stugan.
Söt är iväg o spelar poker och kommer väl inrullade allt för sent.
Så vad gör jag för mig själv då?  Hela dagen har jag sett fram imot detta. Bilden jag hade var att jag skulle storstäda, ligga och skrubba så hemmet var skinnande rent och kanske avnjutna lite rosévin på balkongen.
Men i verkligenheten så kändes inte städning alls inspirerande och solen på balkongen försvann för massa timmar sedan, så nu sitter jag i mjukiskläder i soffan och har ångest för jag inte städat och varit Fröken Duktig och det kliar i kroppen av rastlöshet. Vill klä upp mig och svänga ut på stan och bli full och dansa arslet av mig, Ordagrant alltså, mitt arsle skulle må bra av att försvinna iaf 4/5 delar av det. Men men, tids nog kanske.
Känner mig rätt tom här i soffan, finns säkert tusen saker man skulle kunna pyssla med här hemma men energin och orken är inte vad den borde vara. Behöver den där resan nu...

Jobba ska jag göra imorgon, det är anledningen till att jag sitter hemma. Tänk och dessa 3 timmar var tredje helg ska spela så stor roll. Känns inte som det är helg över huvudtaget när dom inträffar. Positivt tänkande var det ja, får väl sätta mig och skriva i min må-bra-bok det hjälper faktiskt. Min affirmation: Jag är jag och jag DUGER!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0