Ingen Lucia



Konstigt vad mycket mer Lucia betydde när man var mindre..
Olika genom alla perioder i sitt liv, som liten skulle man helst ha vitt nattlinne och glitter i håret hela dagen men sen ju äldre man blev så ville man inte längre vara tärna utan lucia o ha den där kransen, men de var ju
alltid dem populära flickorna som blev vald till de ja
förutom den gången man skulle lussa på pappas jobb med klassen då äntligen fick jag vara Lucia, men tittar jag på dem bilderna nu så kommer bara en läskig flashback utav ångest och obehag, jag ville inte alls stå där i centrum och låtsas vara söt o näpen.
Kanske var en anledning till som sagt att dem söta populära flickorna blev valda.

Jaja men sen blev man ju ännu äldre och sjunga natten går tunga var inte intressant längre om de
inte innebar att man gjorde de kalastankad vinglandes ute på stan kl 03.00 på natten, glitter hade man nog fortfarande i håret. Sen skulle man ju till skolan på morgonen och kolla på lussetåget och varje gång missade man det.

Idag, 2007 har jag fortfarande inte sett en Lucia, tänkte gå upp o kolla på nyhetsmorgon men sängen var mer intressant. Fick räcka med en lussekatt och hundraelva pepparkakor, men jag är nöjd!

Imorgon ja då ska vi ha julbord med jobbet på Harrys i stan, båda våra butiker och det kommer nog flyga en o annan köttabulle när vi ska klargöra vilken Teliabutik det är som regerar=)
Efter det så har Telia på parkgatan Telianfest. forza Telia



- jag vill ha glass o jag vill äta glassen med Dej!
Jag känner saker som jag inte känt förut och jag vill bara ha mer o mer.

Kommentarer
Postat av: mma

Å jag älskar dig å alla dina upptåg. Å det där med lucia måste ha varit en slump bara jossan. sen på mig.. söt som socker men har bara varit lucia nån gång;)

2007-12-14 @ 09:21:25
URL: http://emmaaema.blogg.se
Postat av: joe

hoppas du får kul nu ikväll :)

2007-12-14 @ 17:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0