Dikter från det förflutna

Hittade i lådan en bok där jag skrivit en hel massa tankar och dikter från jag var yngre,
hittade en av mina då favorittexter:

Hon hade en vän som hon älskade så högt på jorden,
som aldrig sa de tre små orden.
Hon ville alltid i hans närhet vara,
men han brydde sig inte. Ignorerade henne bara.
Nu står hon på vägen och tänker på sin  vän,
en bil kommer och hon tänker aldrig mer igen.

Han står vid hennes grav med en ros så röd,
ja nu är hon borta. Nu är hon död.
Han viskar tyst de tre små orden hon så gärna ville höra,
men orden når aldrig hennes öra.

- Jag älskar Dig.

Kommentarer
Postat av: alex

Vacker och sorgsen text

2008-06-15 @ 20:20:21
URL: http://lovehatereligion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0